Портфоліо



Я , Кузенко Галина Романівна,
вчитель початкових класів



Моє педагогічне кредо: «Любити свого учня всяким:талановитим чи не дуже,веселим чи сумним,спокійним чи непосидющим…Спілкуватися з ним,навчати і радіти,бо дитина-це свято,яке триває доти,поки вчитель є разом з нею».



Моє життєве кредо:
                   "Я - вчитель! Я несу науки       світло,
                           Я сію в душі зерна доброти,
                           Всім серцем прагну, аби мої учні
                   Могли людьми достойними зрости".




Працюю над проблемою: «Використання інтерактивних форм і методів на уроках у початкових класах».

        Я з гордістю думаю про себе: Я – УЧИТЕЛЬ. 
Мої синочки -
моє щастя!
    Кожний раз, коли до мене приходять першокласники, дуже хвилююся, бо розумію, що повинна не тільки сформувати у дітей певні знання, вміння та навички, а й розкрити здібності кожного, бо ще Сократ говорив: « У кожної людини сонце, тільки дайте йому світити».
    Для усіх моїх маленьких учнів я  намагаюся бути не тільки  першою вчителькою,  а й другою мамою, знайти «ключик» до серця кожного.


 Усе в житті починається з любові. У ній народжується краса, гармонія,  лад,  єдність. Любов — радість, любов — джерело натхнення. Тому основним моїм принципом є ЛЮБИТИ: любити життя, любити людей, любити свою професію. Потрібно відкривати своє серце і душу для  близьких і рідних, для  друзів, творити добро на  землі. Потрібно будь-що залишатися людьми, бо це мистецтво щонайвище в світі.



https://docs.google.com/presentation/d/1cYIWX0EQzWYkSwXSY3TZPBTS2kqReuGGGYv68MDKEl4/pub?start=false&loop=false&delayms=3000



ОПИС ВЛАСНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
 Використання інтерактивних форм і методів
 на уроках у початкових класах
Розділ 1. ,, Мої досягнення’’
Опис власного педагогічного досвіду
Учитель готується до гарного уроку все життя...
                                        Така духовна і філософська основа нашого
                 фаху і технологія нашої праці.
                                                                                              В.О. Сухомлинський
Мета : розвивати   індивідуальні    творчі    особливості учнів,   вчити    мислити    і    користуватися    різними джерелами   інформації,  самоудосконалювати    особистість  учня,  рух   вперед   через  перешкоди,  суперечності, формування   активної   життєвої   позиції    та   зміцнення здоров’я    дітей
Працюю над реалізацією завдань:
·        запалити в дитячому серці вогник допитливості;
розвивати різні види  пам’яті, уяву і фантазію, увагу, спостережливість, творче мислення;
·        формувати мовленнєві вміння, комунікативно-творчі здібності;
·        пробуджувати інтерес до навчання, робити його цікавим, пізнавальним, розвивальним.
Зерна педагогічної творчості:
·        різноманітні форми уроків: урок–гра, урок- подорож, урок- казка, урок -змагання, урок- свято, уроки – мислення серед природи.
·        ігровий матеріал,  казкові сюжети і герої.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ:
·                   новітні педагогічні технології;
·                   особистісно-орієнтоване навчання;
·                   народна педагогіка;
·                   тісна співпраця з батьками;
·                   використання комплексу активних та інтерактивних форм,методів і прийомів навчання.
Розвивати творчість: означає виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні. Маленький учень  добре  вчиться лише тоді, коли  він переживає успіх, хоча б невеликий.
Актуальність досвіду:
ü постійно зростаючі вимоги до змісту й організації навчання та виховання потребують упровадження ефективних педагогічних підходів;
ü забезпечує умови для розвитку творчої особистості учня;
ü розвитку дослідницького мислення, інтерактивних технологій;
ü підбір новітніх методів і прийомів навчання.
Сутність досвіду полягає в гармонійному поєднанні навчальної та ігрової діяльності молодших школярів. Реалізація творчих ідей дозволяє підвищити якість педагогічного процесу, рівень навчальних досягнень, забезпечує комфортність, емоційну задоволеність.
Практична значущість досвіду полягає у використанні вчителем різних способів організації ігрової діяльності на уроках. Я  шукаю ефективні методи та прийоми навчання, творчо використовую їх у своїй роботі.
Інноваційна значущість полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна функції діють у тісному взаємозв’язку.
Складова успіху:
1.Використання інтерактивних форм і методів на уроках в початкових класах спрямована на розкріпачення дитини,на можливість виявити себе в процесі навчання,навчитися перетворювати свої вміння на навички й застосовувати їх в подальшому навчання.
2. «Кожен шкільний день,кожен урок повинен буди осмислений педагогом як подарунок дітям. Кожне спілкування дитини зі своїм педагогом має вселяти в неї радість і оптимізм.
Життєвий досвід  (автобіографія)
Я ,Кузенко Галина Романівна,вчитель початкових класів,
голова  шкільного методобєднання,голова профспілкового комітету навчально-виховного комплексу,вчитель   вищої категорії.                            
Дата народження :02 листопада 1977 р.
Домашня адреса :Івано-Франківська область,
Тисменицький район,
село Стриганці,
вулиця Велика Царинка,24.
Закінчила :  1994-1998       Чортківське педагогічне училище
                                                      спеціальність «початкове навчання»
                        1998-2001        Прикарпатський університет
                                                      спеціальність «початкове навчання»
Місце роботи: Стриганецький навчально-виховний комплекс
“Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад”
Тисменицької районної ради Івано-Франківської області з 2001 року.
Педагогічний стаж : 17 років
Педагогічне кредо: ”Любити свого учня всяким: талановитим чи не дуже, веселим чи сумним, спокійним чи непосидющим… Спілкуватися з ним, навчати і радіти, бо дитина- це свято, яке триває доти, поки вчитель є разом з нею”
Моє життєве кредо:   "Я - вчитель! Я несу науки       світло,
                           Я сію в душі зерна доброти,
                           Всім серцем прагну, аби мої учні
                   Могли людьми достойними зрости".
Девіз :  «Учень-не посудина,яку треба наповнити,а факел,який треба запалити.»
Ідея педагогічного досвіду :“Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості» (В. О. Сухомлинський).
Педагогічна проблема :Використання інтерактивних форм і методів на уроках у початкових класах.
Проблема по виховній роботі:,, Розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх реалізації’’.
  Працюючи  в Стриганецькому НВК З 2001 року, використовую  у своїй роботі  творчу  спадщину В. О.Сухомлинського. Кожен  урок проводжу  під  девізом : «Учень-не посудина,яку треба наповнити,а факел,який треба запалити.» Враховую  можливості  кожного  учня  і  почуття  відповідальності  перед  класом. Я  піклуюся  про  те,  щоб  навчально–виховний  процес містив  у  собі  ,,ситуацію успіху”.Люблю  дітей, люблю  людей, люблю працювати  в нашій школі. Намагаюся створювати комфортні умови навчання, щоб бажання вчитися  не згасло впродовж  всього  шкільного  життя. Я з гордістю думаю про себе: Я -УЧИТЕЛЬ. Кожний раз, коли до мене приходять першокласники, дуже хвилююся, бо розумію, що повинна не тільки сформувати у дітей певні знання, вміння та навички, а й розкрити здібності кожного, бо ще Сократ говорив: « У кожної людини сонце, тільки дайте йому світити».
    Для усіх моїх маленьких учнів я  намагаюся бути не тільки  першою
вчителькою,  а й другою мамою, знайти «ключик» до серця кожного.Усе в житті починається з любові. У ній народжується краса, гармонія,  лад,  єдність. Любов — радість, любов — джерело натхнення. Тому основним моїм принципом є ЛЮБИТИ: любити життя, любити людей, любити свою професію. Потрібно відкривати своє серце і душу для  близьких і рідних, для  друзів, творити добро на  землі. Потрібно будь-що залишатися людьми, бо це мистецтво щонайвище в світі.
  Шляхи удосконалення техніки читання молодших школярів
   Сьогодні діти тягнуться до комп’ютерних  технологій, як свого часу старше покоління до книги, а середнє до телебачення, проте не слід забувати про високу культуру читання.
  Без високої культури читання, наголошував В. О. Сухомлинський,  немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Читання є основою опанування всіх наук, розвитку людського інтелекту.
 Шляхи удосконалення техніки читання молодших школярів – ця проблема хвилює багатьох вчителів початкових класів. В  ході   роботи   я  зіткнулася   ще  з  одною   проблемою – формування  високої культури   читання. Адже   видів читання  є   дуже  багато   і  кожен  з  них   потребує  вмінь,  навиків,   вправляння. Я   намагаюся   творчо   підходити   до  вирішення   цієї   проблеми . Результат  з  техніки  читання  учні  заносять  в  папку  ,, Мої  досягнення   в    початковій  школі” і  кожного  місяця    аналізують  свою  ,,гілочку”  росту.
 В.О. Сухомлинський наголошував : ,,Навчіть у початкових класах всіх дітей читати так, щоб вони вміли читаючи думати й, думаючи, читати’’.
 Для досягнення поставленої мети крім традиційних методів і прийомів роботи застосовую такі технології та методики:
·        Інтерактивні технології: робота в парах, в малих  міні - групах;
·        Інтерактивні технології групового навчання : мікрофон, мозковий штурм, асоціативний кущ, незакінчені речення;
·        Технології ігрового навчання : сюжетні ігри, розігрування ролей;
·        Проектна технологія;
·        Технології критичного мислення (дискусія,  займи позицію);
·        Нестандартні форми уроку: урок – дослідження, урок – подорож, урок – казка, урок – гра, урок – конкурс, урок - екскурсія та інші.
Діти  перестають  думати, коли  перестають  читати. ( Д. Дідро)
Дітям  подобаються  такі  вправи,  вони  із  задоволенням  їх  виконують  і  продовжують  цю  роботу  вдома.
1.Читання  тексту  ,,Бджілка. Вчитель  говорить: ,,Бджілки у вулику.Діти читають  тихенько. Коли  кажу:,,Бджілки  вилетіли!” - читають  голосно.
2.,, ДощикДощик  накрапає. ( Читають  тихенько).Дощик  сильнішає. ( Голосніше).Злива. ( Голосно). Дощ  затих. ( Замовкають).
3. Гра ,, Ану,  наздожени або  ,,Вовк  і  заєцьБеруть  участь  двоє учнів. Перший  починає  читати,  а  другий  продовжує  після  того,  як  перший  прочитає  перше  речення  і  намагається  його  наздогнати.
4.,,ХвиляДіти читають  текст  і за  сигналом  вчителя  змінюють  швидкість.( ,,Повільно  ,  ,,Швидше,   ,,Блискавка).
5.Гра ,,НезнайкоОдин учень (або вчитель) читає текст, а інший плескає в долоні на помилку.
6.Гра ,, СніжинкаЧитає  той учень, на парту якого впала сніжинка.
7.Гра  ,,ХвостикВчитель  читає  речення,  а  учні  відшукують і вставляють  слово,  якого  не  вистачає.
8. Гра  ,,Плутанка
9.,,Розвідники”.Після того, як діти прочитали текст, учитель дає завдання скільки разів у тексті зустрічається якесь слово. Учні читають текст мовчки і дають відповідь.
10.,,Засічка – кидок”.При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка – школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд. Відпочинок 10 – 20 сек.
11.,,Буксир”. Спочатку веде учитель, беручи на буксир весь клас. Потім сильніший учень – слабших товаришів. Тривалість 2 – 3 хв. – повторювати 3 – 4 рази за урок.
12. ,,Блискавка”. Вправи спрямовані на прискорення сприйняття тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові блискавка вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. після вимикання метронома переказують опановане.
13. “Віконце”. Класовод використовує прямокутник 10Х20 см. з прорізом на рядок чи абзац. Діти читають однакові тексти на час. Далі переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.
14. ,,Розсипані склади”. З поданих складів утворюються слова.
15. ,,Луна”. Один школяр сильніший веде, а другий, як луна, повторює читання першого.
16. ,,Диктор телебачення’’. Дитина читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.
17.Гра ,,Актори’’. Учитель дає завдання  прочитати: здивовано, докірливо, з гнівом, з жалем, з радістю…
Вчитися легко, коли вчитись доступно та цікаво
За  допомогою  - до  В. О. Сухомлинського
Під  час  читання  казок  і оповідань  діти  дають  характеристику  героям,  висловлюють  свої  переживання,  вчаться  відрізняти  добро  від  зла,  тобто  вчу  дітей  мислити,  як  вчив  В.О.Сухомлинський.Тому  я  прихильник  нестандартних  форм  проведення  уроків. Мої  уроки – казки,  уроки – дослідження,  уроки – екскурсії,  уроки  -  мислення  серед  природи , уроки – мандрівки  та інші  дають  можливість  урізноманітнити  процес навчання.
Подорож  до  світу  маленьких  казок  В. О. Сухомлинського
,,Людина, - любив   повторювати  педагог,  - народжується  на  світ не  для  того,  щоб  зникнути  безвісною  порошиною. Людина  народжується,  щоб  залишити  після  себе  слід  вічний”.
      Мої  діти   із  великим  задоволенням  слухають  казки цього  видатного  педагога ,  які  читаємо  колективно  із  збірки  ,,Казки  під  голубим  небом”. Всі   ці  казки  користуються  заслуженою  любов’ю  юного  читача, адже  в   них  розкривається  світ  пізнання,  допомагають   дітям   пробудити  у  їхніх  душах  благородні  почуття,  людську  гідність,  безмежну  любов  до рідної  землі.Адже  той,  хто  робить  добро  змалку,  робитиме  його  все  життя.Діти  і  самі  складають  казки,  малюють  малюнки  до  їх  змісту. Весь  цей  матеріал  зберігаємо  в  папках  ,,Творчі  роботи  учнів
Гра -  це  елемент  створення успіху
В. О Сухомлинський  писав :,,У  грі  немає  людей  серйозніших, ніж  малі  діти.
 Гра  супроводжує  людину  протягом  всього  життя. А  для  дитини  1 класу  -  це  основний  вид  діяльності,  за  допомогою  якого  вона  пізнає  навколишній  світ. Використання   ігор  на  уроці  активізує  психічні  процеси  діяльності  учнів  це : сприймання,  мислення,  уяву,  увагу  та  пам’ять. Використання  дидактичних  ігор  та  ігрових  моментів  робить  урок  цікавим,  створює  у  дітей  бадьорий  настрій,  полегшує  засвоєння  навчального  матеріалу,  створює  ситуацію  успіху. Працюючи  над  вирішенням   даних  питань,  неодноразово  звертаюсь  до  творчих  надбань  В. О. Сухомлинського.
Уроки мислення серед природи.
Вчу  дітей  висловлювати  свої  думки  на  основі  власних  спостережень  про  те,  що  вони  бачать  у  довкіллі,  знаходять  образи  якісь  в  природі  та  складають  про   них  казки  та  оповідання.
          Розвиваю  творче  мислення  дітей,  фантазію,  збагачую  звязне  мовлення. Виховую  естетичні  почуття  від  спостереження  за  явищами  в  природі, Розвиваю  вміння  робити  висновки,   аналізувати,  спираючись  на  власний  досвід. Використовую  ігрові  завдання. Наприклад: уявіть  себе  деревом,  кущем,  небом,  хмаринкою,  осіннім  листочком …
       Виховую  любов  до  природи,  гуманні  почуття.
        Використовую  педагогічну  спадщину  В. О. Сухомлинського  для  екологічного  виховання  дітей, адже  відомий  педагог  радив  використовувати  для  всебічного  розвитку  дітей  прогулянки  та  екскурсії  на  природу,  своєрідні  ,, подорожі”  для   складання  творчих  розповідей.
Використання педагогічних технологій, інноваційні форми, методи, прийоми
№ п/пр
Етапи уроку
                   Види робіт
I.
Організаційний момент.
Повідомлення цілей, задач.
Створення проблемної ситуації.
Вправи ,,Мікрофон’’, ,,Мозковий штурм’’, ,,Асоціативний кущ’’.
II.
Актуалізація опорних знань, умінь.
Робота в парі, бліц – опитування,
гра, діалог, метод дискусії.
III.
Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації, дискусія.
IY.
Засвоєння нових знань.
Дослідницька робота, пошук розв’язання проблеми, робота в парах, групах, інсценізація.
Y.
Закріплення, повторення, узагальнення.
Творчі завдання, змагання, робота в парах, групах, індивідуальна робота, ігрові методи, тестування.
YI.
Контроль знань, умінь, навичок.
Робота в парах, ,,Аукціон знань ’’, самоконтроль, взаємоперевірка.
YII.
Підсумок уроку.
Рефлексія,  ,,Асоціативний кущ’’,  ,,Мікрофон’’, тест – опитування, самооцінка, рольова гра, диференціація  домашнього завдання

Індивідуальний та диференційований підхід до навчання
 В.О. Сухомлинський писав ,, Для того, щоб діти добре навчалися, треба навчити їх вчитися’’. Тому, використовую індивідуальний підхід до навчання всіх дітей без винятку, тому завдання на уроці дітки отримують диференційовано. Добираю вправи для одночасної роботи всього класу :
для здібних учнів завдання з поступовим ускладненням, а для слабших – з поступовим зменшення міри допомоги.
Тобто, здібні учні удосконалюють  і поглиблюють  знання  з даної теми, виконуючи ряд творчих завдань після основного, а  слабші – крок за кроком йдуть до виконання основного завдання .Є місце обов’язковій перевірці і висновку, де беруть участь   усі учні класу. За потреби, я допомагаю школярикам, які виконували другий варіант, тому що учні класу навчаються за одним і тими ж підручниками, то моє завдання – використовувати матеріал підручника для диференційованого навчання.
В. О. Сухомлинський писав : ,, Якщо учень не зробив самостійно хоча б маленького кроку по шляху до оволодіння знаннями -  це пропащий для нього урок’’. Тому не використовую  ,,сіру зрівнялівку’’ і дбаю про кожну дитину, бо вчити всіх однаково неможливо.
Кожен клас – різний рівень знань, тому поряд з  інтерактивними технологіями навчання ми не маємо права забувати про  індивідуалізацію і диференціацію знань. Вивчаю методичні рекомендації Світлани Панасівни Логачевської.
Висновки
Читання - це головне уміння людини в житті, без якого він не може повноцінно пізнати навколишній світ. І тому цьому настільки необхідному умінню дитину учить вчитель початкової школи.Як зробити щоб це вчення не перетворилося на гіркі тортури? Що придумати, щоб урок читання став найулюбленішим? Як учити читанню, щоб діти полюбили книгу, адже книга, прочитана в дитинстві, залишається в пам'яті на все життя і впливає на подальший їх розвиток?Ці питання завжди хвилювали мене, примушували шукати, пробувати і накопичувати нове в своєму досвіді.Всі методи хороші, якщо вони приносять добрий результат і виправдовують мету. І кожен вчитель повинен вибрати свій, враховуючи при цьому і досвід інших вчителів.
Робота вчителя в будь-якому напрямі повинна бути систематичною і регулярною, тільки тоді вона може  дати якийсь результат.
Я протягом всіх чотирьох років початкової школи прагну привити інтерес до читання, всіма силами намагаюся їм показати, що ці знання одержують з книг, привчаю дітей користуватися довідковою літературою.
"Психологи стверджують, що на успішність учня впливає більше 200 чинників. Природно, що всі їх врахувати просто неможливо. Але навіть якщо з 200 взяти тільки 40 і досліджувати їх дію на успішність учня, то опиниться, що чинником № 1 є все-таки уміння швидко і правильно читати ".
Читання повинне стати стежкою, що веде до вершин розумового, морального і естетичного виховання. Тому, інтерес до нього виховую не тільки для того, щоб діти стали грамотними людьми, а головним чином для того, щоб росли вони добрими, відкритими, уміли розуміти іншу людину, співчувати йому, допомагати.
Розділ 2. ,,Погляд на себе і в майбутнє’’
Мої цінності й ідеали
1.Вчу дітей бути добрими, чуйними, справедливими, любити свій рідний край. Сама вивчаю  основи християнської моралі.
2.Намагаюся перетворити кожен урок на урок – мислення, урок – диспут, урок – спілкування. Допомагаю розкрити здібності своїх учнів, формую інтелектуально розвинену особистість. Любимо творити добро, тому в класі у нас є ,,Скринька добрих справ’’, в яку ми складаємо хороші  вчинки і засуджуємо лихі. Ось так вчимося бути милосердними, любити ближнього. Кожен із школяриків прагне створити мозаїку добрих справ. Перемагає той, в кого набереться більше добрих справ. Нагороджую переможців грамотами, цікавими сувенірами.
3.Вчу дітей логічно, самостійно міркувати.
4.Створюю атмосферу добра і краси, щоб діти відчули себе комфортно і з великим бажанням йшли до школи.
5.На моїх уроках діти виступають у ролі дослідників, винахідників, розкривають для себе нові властивості знайомих  речей, довкілля, висловлюють власну думку.
6.Кожне завдання, яке даю дітям потребує творчої роботи: «Подумай», «Знайди», «Порівняй», «Перевір».
 Діяльність учителя не закінчується із дзвоником з уроку. Для розвитку життєвих компетенцій учнів залучаю до участі у позакласній діяльності :шкільних святах,
предметних тижнях,конкурсах: імені Петра Яцика, ,,Кенгуру’’,шкільних, районних конкурсах,Шевченківських днях,усних журналах.
Мій ідеал :розроблена В.О.Сухомлинським педагогічна система актуальна й тепер. Тож спадщина педагога – гуманіста була і залишається невичерпною скарбницею педагогічного досвіду і мудрості.
  На творах Василя Олександровича можна і вчити, і виховувати, адже це – невичерпна криниця пізнання світу і себе. Також вивчаю методичні рекомендації Олександри Яківни Савченко доктора педагогічних наук, професора, заслуженого працівника освіти  щодо методики читання в початкових класах.
Розділ 3. ,, Я у світі людей’’
Хобі, інтереси
Люблю вивчати історичне минуле нашого краю, подорожувати по містах, фотографувати і  систематизувати цей матеріал;вирощувати квіти, овочі, фрукти, доглядати за тваринами,займаюся спортом:бігом, баскетболом;створюю презентації.
Розділ 4. Результат  педагогічної діяльності
Мої творчі досягнення
Ø Участь в конкурсі «Учитель року-2014» у номінації «Початкове навчання».Грамота відділу освіти Тисменицької районної ради за зайняте друге місце у районному турі «Учитель року-2014;
Ø Участь у форумі педагогічних ідей найбільшого та найпопулярнішого українського банку педагогічних матеріалів:статей,планів-конспектів уроків і позакласних заходів,інших методичних чи дидактичних розробок «Учительський журнал on-line»видавничої групи «ОСНОВА»
1)http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/15953-trudove-navchannya-u-1-klas.html
2)http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/15960-osnovi-zdorovya.html
Ø Створила свій власний блог( http://galunakuzenko.blogspot.com) , на якому ділюся своїм досвідом з учителями, батьками та залучаю до спілкування своїх вихованців.
Нагороди
1.Грамота відділу освіти Тисменицької державної адміністрації 2005р.,2009р.,2012р.
2.   Грамота відділу освіти Тисменицької районної ради за зайняте друге місце у районному турі «Учитель року-2014;
3. Грамота Президії Івано-Франківського  обласного комітету Профспілки працівників освіти і науки України-2012р.,2015р.
4.     Грамота районного комітету профспілки працівників освіти-2009р.
Розділ 5. Науково – методична діяльність Є активним членом шкільного методичного  об'єднання вчителів початкових класів,а цього року обрана головою шкільного методичного об'єднання початкових класів;учасник методичних заходів: семінарів, декад, шкільних і районних методичних об’єднань.
Ø 2010-2011 н.р.- виступ на  секційних заняттях ,,Навчання грамоти безпечне для здоров’я’’.
Ø 2014 – 2015 н.р. ,,Особливості  організації навчально – виховного процесу першокласників за новими програмами та підручниками’’.
Мої особисті  методичні   розробки
Досконало володію ІКТ, маю багато власних презентації,електронні розробки уроків, виховних заходів, годин спілкування:
Урок у 1 класі . Українська мова."Закріплення звукового значення букви"де". Опрацювання тексту"Рідна домівка".
Урок у 1 класі. Трудове навчання.”Симетриччне вирізання. Ялинка з паперу”.
Урок у 3 класі.  Основи здоров'я . “Права дитини  в сім'ї і суспільстві”.
Виховний захід “ Щоб у серці жила Батьківщина”(до 25-річчя незалежності України).
Виховний захід “День усної народної творчості”.
Урок читання 3 клас «Хто танцює і грає восени?»
Урок читання 3 клас «Раз добром налите серце-ввік не прохолоне».
  Своїми напрацюваннями ділюся  на освітніх форумах, опубліковую матеріали в “Учительському журналі он-лайн”, власному блозі,  сайті навчального закладу. Часто висвітлюю роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів у районній газеті “Вперед”.
   Переконана, що більшість школярів мають вдома комп’ютер, але використовують його в основному як цікаву іграшку. Тож надзвичайно корисно привчати учнів використовувати комп’ютер як розумного помічника у навчанні під час формування нових знань, пошуку потрібної інформації, використання ресурсів Інтернету, прикладного застосування вивченого матеріалу, комп’ютерного тестування. При цьому в учнів формуються конкретні практичні вміння й навички, розвиваються інформаційно-комунікативні компетентності. А про розвиток творчих, інтелектуальних здібностей своїх вихованців  дбаю у вільний від навчання час.
Розділ 6. Позаурочна діяльність з предмету
Проектна діяльність – основа розвитку творчих здібностей молодших школярів
  В.О. Сухомлинський  писав ,, Природа мозку дитини потребує, щоб її розум виховався біля джерела думки серед образів, серед природи’’.
 Тому я з своїми учнями 2  класу, дружно працюємо над тематичними учнівськими проектами: навчально – пізнавальними, дослідницько – пошуковими, ознайомлювально -  інформаційними. Найбільш вдалі були :
«День усної народної творчості»,,,З любов’ю до рідної землі’’,,,Возвеличуємо Христове Воскресіння»(в підсумку - святковий виступ першокласників біля храму в день Великодня - «Великодній кошик»,,Букварикове свято»,прийом в соколята.
 Учням сподобався дослідницько – інформаційний проект ,, З любов’ю до рідної землі’’, де учні мали завдання в групах із задоволенням їх виконували, спостерігаючи за проростанням насіння квітів, під дією сонячного проміння. Готовимося  до нового міні – проекту на рівні 2 класу : ,,Подаруй ялинці нове життя. Як зберегти це деревце перед новорічними святами?’’.
На старті  ,,Пошуку!’’
Самоосвіта                                                        ,,Учитель як фахівець живе доти,
доки вчиться”. (К.Д. Ушинський)
*    Участь у шкільних, районних  методобєднаннях.
*    Виписка фахових журналів.
*    Опрацювання науково – методичної літератури.
*    У своїй роботі використовую педагогічний досвід роботи(«Використання інтерактивних форм і методів на уроках у початкових класах») Скоморовської М.Ю.,вчителя початкових класів, «старшого вчителя»,своєї наставниці-першої вчительки. 
*    Свою діяльність  я основую на практичних ідеях В.А.Сухомлинського, на методиці Олександри  Яківни Савченко ,, Методика читання в початкових класах’’.
*    Вивчення передових освітніх технологій.
Напрямки  подальшого вдосконалення
Не варто боятися помилок, варто швидко їх виправити
  Скільки  б  не  працювала,  труднощів  в  моїй  роботі  не  зникають,  лише 
змінюється    їх  характер. Намагаюся   й  надалі перетворювати  клас  у  справжню робочу  майстерню.Продовжую  працювати  під  девізом : ,,На  старті  пошуку ”,  вивчаю із  задоволенням  інші  передові  досвіди  із  педагогічних  журналів,  вибираю  ,,родзинку”  для  душі  і  впроваджую  у  свою  роботу ,   проводячи  спостереження  та  дослідження  в  своєму  класі,  аналізуючи  досвід  попередніх років,  роблю  висновки,  які  допомагають  почуватися  впевнено  в  різних  життєвих ситуаціях.
Використана література :
О.Я. Савченко. Методика читання у початкових класах. К. Освіта 2007
ст. 3 – 9.
О.В. Стребна .Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. Х. Основа.2007 ст. 5 -13.
Бібліотека .Шкільного світу. Інтерактивні уроки в початковій школі. К. Шкільний світ 2007. ст. 3 -13.
Бібліотека .Шкільного світу. Проекти в початковій школі. К. Шкільний світ 2008. ст. 4 -10
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5 – ти  т./ В.О. Сухомлинський. :К. Рад. Шк.., 1976. Т. 1 , ст.. 653- 654/.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5 – ти  т./ В.О. Сухомлинський. : К.Рад. шк.., 1977. Т. 4 , ст.. 637, 640/.
Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський. Вибрані твори: у 5 – ти т.- К. Рад. шк.. 1976. – т.2- с. 417 – 654/.


1 коментар: